Campagne ‘Kan mijn klacht wachten tot mijn huisarts open is?

Een landelijke campagne van de huisartsenspoedposten en branchevereniging InEen om meer bewustwording te creëren en bezoekers te stimuleren om bij twijfel eerst op de website van de huisartsenspoedpost in de buurt, moetiknaardedokter.nl of thuisarts.nl te checken of direct contact met een huisarts nodig is.
Campagne huisartsenspoedposten

Stel jezelf voordat je contact opneemt met de huisartsenspoedpost altijd de vraag: Kan mijn medische klacht wachten tot mijn eigen huisartsenpraktijk open is? Twijfel je, check dan online. Dat is de centrale boodschap van de publiekscampagne die de huisartsenspoedposten en branchevereniging InEen deze zomer voeren. Ook De huisartsenconnectie neemt deel aan deze campagne met de huisartsenspoedposten in Goes, Middelburg en Zierikzee.

Nederlanders bellen de huisartsenspoedposten vaak voor vragen en klachten die kunnen wachten tot zij bij hun eigen huisartsenpraktijk terecht kunnen. Hierdoor zijn wachtrijen onnodig lang en neemt de werkdruk toe. In de regio en landelijk zetten de huisartsenspoedposten en InEen zich in om hierin verandering te brengen. Onder meer door uit te dragen dat de huisartsenspoedpost alleen bedoeld is voor urgente zorgvragen.

Kijk voor meer informatie over de campagne op: